ratomira: (Default)
[personal profile] ratomira
 
Підніму зараз важку та болючу тему. В Україні почастішали випадки булінгу дітей, які виїзджали за кордон та повернулися. Саме так, адже булери не вважають, що діти БУЛИ ВИВЕЗЕНІ батьками, а втекли самі, і потім не змогли влаштуватися "в оцій вашій Європі" і повернулися.
Про це зараз говорять лише одиниці, лише самі сміливі мами піднімають ситуацію в батьківських групах, і від тони лайна, яке на них виливається, стає страшно.
Так, мені теж страшно, і вже давно. Навіть в моїй бульбашці в стрічці постійно є пости про те, що ми, ті, хто виїхав, боягузи та зрадники. Он, в Харкові діти в метро вчаться, і нічого.
Але я доросла, яка чітко знає, чому ми виїхали, чому тут лишаємося, і готова прийняти всі наслідки цього рішення. Діти - ні. Але саме вони є найбільш постраждалою стороною. Спочатку їх булили в закордонній школі ( в толерантному мультикультурному Кракові купа випадків, коли дітей били в школі просто за те, що "Волииииинь"), тепер, вдома, жахіття продовжується. При тому від усіх - дітей, вчителів, сусідів та (!) психологів.
В закритому чаті одна спеціалістка зізналася, що її аж трясло, коли до неї звернулася така дитина. "Та що ти знаєш про проблеми! Тобі не було холодно і темно взимку, ти не ховався в бомбосховищі цілий рік, і прийшов мені розповідати, що тебе ображають?"
Я в Кракові вже знаю декілька мам, які повернулися назад. Жити в притулку по 6-8 осіб в кімнаті виявилося кращим, ніж терпіти знущання вдома, маючи свою квартиру.
"Моєму синові вистачило 4х днів в старій школі, в класі, в який він рвався півтора роки", - сказала мені одна з таких мам. - "Ми повернулися в Краків. Він більше не хоче в Україну. Він сказав, що не повернеться туди ніколи".
UPD. Після 90 коментарів я хочу зауважити таку річ: більшість ваших коментарів це " я з таким не зустрічався". Ок, у мене нема сина, це ж не значить, що синів взагалі нема? Подивіться на школу, в яку ходить ваша дитина, на вчителів. Ви її вибирали? Хороша школа, чи, може, приватна? Ви точно знаєте, що на уроці не було "сиди вже зі своєю англійською, то й що, що ти в Англії рік пробув, я сказала, що це кукумбер, значить, це кукумбер і все!"? Це як історія з корейськими "жінками для втіхи" під час японської окупації, коли поважні пані кричали на жертв "такого не було, ти все брешеш!!"
UPD-2, після 40 перепостів. А знаєте що? Якщо проблема не системна, це не значить, що на неї треба закривати очі! Дозакривалися вже очей на не системних дітей з інвалідністю, один на скільки-то тисяч. Якщо в вашій школі, в вашому класі, не булять дітей, які повернулися, це тільки значить, що в ВАШОМУ класі не булять дітей. І я все одно не припиню піднімати не системні питання! Бо все починається з малого

Date: 2023-11-06 09:29 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
как меня бесит слово "булинг" и прочие англизмы!

Date: 2023-11-06 09:37 pm (UTC)
babatoma: на зелено стрекоза (Default)
From: [personal profile] babatoma
Согласна.

Date: 2023-11-07 09:09 am (UTC)
pani_stosia: (Default)
From: [personal profile] pani_stosia
Прочие англизмьі обьічно четко описьівают явление. Буллинг - єто буллинг, газлайтинг - газлайтинг, а виктимблейминг - ето виктимблейминг.

Date: 2023-11-07 08:25 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
навіщо мені всі ці слова в українській мові, якщо для цього існують поняття "цькування", "знущання", "шантажування", "маніпуляція" тощо.

Date: 2023-11-07 09:23 pm (UTC)
pani_stosia: (Default)
From: [personal profile] pani_stosia
Ну ці слова не зовсім відповідають характеру дії. Наприклад. Та й шантаж і маніпуляція теж не завжди були нашими)

Date: 2023-11-07 10:52 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
У цьому світі нічого не змінюється. Скільки живе людство, завжди були війни, насильство, цькування тощо. А навала англізмів сьогодні лише шкодить мові та показує, що ті, хто просовують ці нові слова, просто не знають української мови і не ускладнюють собі життя пошуком перекладу та відповідного слова.

Date: 2023-11-08 01:36 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
У фінів є 21 слово, що позначає сніг - це їхня ментальна особливість підмічати такі деталі та особливість їхньої природи, яку вони досконало знають, бо є корінним населенням цих теренів. Але це не значить, що всім іншим народам треба перекладати всі ці назви снігу, або перетягати фінські слова до свого лексикону. Хіба що вузьким спеціалістам, які можуть конкретне слово запозичити, або зробити словотворення своєю рідною мовою (як, до речі, роблять німці, французи та інші нації, які себе поважають та бережуть свою мову). Так само, американці - специ з насилля (що підтверджено їхньою колоніальною політикою) і мають 21))) або більше слів, що позначають насилля. І це знову не привід, щоби ми все підряд тягнули у свій словник та засмічувати мову іноземними словами.
Щодо "газлайтингу", то я б його переклала як "навіювання". Ось ще декілька слів, що пропонують для перекладу: https://slovotvir.org.ua/words/hazlaitynh

Date: 2023-11-08 05:31 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
у мене з "газлайтингом" жодної асоціації, чуже слово.

Date: 2023-11-07 04:48 pm (UTC)
gingeriana: (tankian chewing)
From: [personal profile] gingeriana
нет слова "англизм" ни в русском, ни в украинском)

предложите адекватную замену "буллингу", которая бы одним словом отображала комплексное понятие (удачи!)

Date: 2023-11-07 08:23 pm (UTC)
gatta_bianka: (Default)
From: [personal profile] gatta_bianka
англізм - це українською. булінг - це цькування.

Date: 2023-11-08 03:43 pm (UTC)
gingeriana: (tankian chewing)
From: [personal profile] gingeriana
англізм -- це різновид запозичення.
булінг - це різновид цькування.
:)
але я бачу вище, що для вас гаслайтинг - це навіювання... то не думаю, що ми домовимся :) я дуже сильно проти

але за "англізм" все одно дякую! я дійсно не знала. дещо турбує, що при гуглінні там переважно Фаріон вилазить, але най буде)

Date: 2023-11-07 06:49 am (UTC)
rudolf_bochkin: пан сам сосклепейнт (роджер)
From: [personal profile] rudolf_bochkin
бидло - воно і в закордонні "толерантному" - бидло
і вдома - бидло;
воно і в дорослому віці, і в старечому, і в дитячому виховувалось і росте - а тому і діє як бидло
незважаючи на посади, протоколи і посадові обов'язки.

бидло ходить по Києву, по Верховній Раді .. в камуфляжі - від кого воно маскується, під кого воно маскується, не маючи права на камуфляж;
навіщо воно за кордон виїжджає "в оливі"? Бо бидло.

І завжди бидло намагається і буде намагатися принизити найближчих - однокласників, співробітників, сусідів, клієнтів, пацієнтів, пасажирів... і найохочіше "задзьовбати" намагається найменш захищених - дітей, слабких, одинаків ...

Цій наволочі не можна попускати, бо затикається воно у двох випадках - коли дістати не може і його дії ігнорять
та коли відчуває "силу пиздюлей" (с)Лесь.

Date: 2023-11-07 04:51 pm (UTC)
gingeriana: (hidden)
From: [personal profile] gingeriana
+ ще є проблема дітей переселенців
коли (умовно) харківські діти десь в (умовному) Львові або Мукачеві намагаються почати розмовляти українською (або навіть не намагаються, бо такі батьки) і з них як мінімум починають ржать і казати "піздуй назад в всій ХарькОв"

Date: 2023-11-08 03:46 pm (UTC)
gingeriana: (i know what u mean)
From: [personal profile] gingeriana
так і ваш скріншот з фб ж не про всіх! я тому і зазначила "умовно"

на Закарпатті офігєнні люди, я з вами згодна, маю знайомства. але це ж як завжди... на 500 адекватних людей одне мало гімно попаде в новини та всі перепости на фейсбуку

Profile

ratomira: (Default)
ratomira

May 2026

S M T W T F S
     12
34 5 6789
10 11 12 13141516
17181920212223
24252627282930
31      

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated May. 14th, 2026 05:06 pm
Powered by Dreamwidth Studios